Izjava o pristupačnosti
Smatramo da bi svim ljudima trebao biti omogućen pristup proizvodima i uslugama bez ograničenja, primjerice putem digitalnih kanala (kao što su internetsko bankarstvo, web stranice, samoposlužni uređaji). To se naziva "pristupačnost". Zahtjevi za pristupačnost utvrđeni su europskim propisom, a u Republici Hrvatskoj su predmetna pravila implementirana putem Zakona o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga (dalje u tekstu: Zakon)Trudimo se da naše web stranice budu pristupačne.
Želimo osigurati da su svi naši proizvodi i usluge koji spadaju u područje primjene zakona, pristupačni.
Pravni temelji
- Zakon o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga
- Zahtjevi pristupačnosti prema Direktivi (EU) 2016/2102
- Smjernice za pristupačnost web sadržaja, skraćeno WCAG prema WCAG 2.1, razina usklađenosti AA
Trenutno stanje usklađenosti sa zahtjevima
Orijentiramo se prema specifikacijama norme EN 301 549 (Europski standard o zahtjevima za pristupačnost informacijske i komunikacijske tehnologije). Također uzimamo u obzir zahtjeve World Wide Web Consortium-a (W3C). Ti zahtjevi su poznati i kao Smjernice za pristupačnost web sadržaja (engl. Web Content Accessibility Guidelines) skraćeno WCAG. U nastavku (Preuzimanja) pronaći ćete informacije sa općim opisima usluga koje nudimo.
Sadržaj web stranice i digitalnih kanala
Sadržaj web stranica pisan je razumljivim jezikom i korištenjem odgovarajućeg kontrasta i veličine fonta koji je lako čitljiv. Stranice svojom strukturom omogućavaju dovoljno vremena za čitanje i korištenje. Banka aktivno radi na prilagođavanju internet i mobilnog bankarstva zahtjevima za pristupačnost.Sadržaj koji nije u potpunosti usklađen sa zahtjevima za pristupačnost obuhvaća pojedine dokumente (.pdf, .xls, .doc) koji nisu u potpunosti prilagođeni čitaču ekrana te dio postavljenih dokumenata koji nije dostupan u strojno čitljivom obliku. Pojedini sadržaj nema ispravno postavljen redoslijed čitanja. Alternativni tekst za slike, grafikone i dijagrame može nedostajati, dok navigacija tipkovnicom u interaktivnim komponentama (npr. padajući izbornici) može biti ograničena. Mobilno bankarstvo dostupno je u načinu rada „orijentacija portret". U nekim dijelovima ograničena je mogućnost uporabe pomoćne tehnologije (npr. TalkBack) te čitaća zaslona kod uporabe digitalnih kanala (u odnosu na redoslijed čitanja).
Neprestano radimo na poboljšanju ovih aspekata i molimo za razumijevanje.
Bankomati
Bankomati koji su bili u uporabi prije 28. lipnja 2025. godine i dalje su u funkciji s postojećim funkcionalnostima u skladu s odredbama Zakona te će ostati dostupni korisnicima do isteka svog vijeka trajanja, odnosno najdulje do 20 godina od početka uporabe. Klijenti BKS Bank imaju mogućnost korištenja svih bankomata unutar MB Net mreže bez naknade, a što bi trebalo pokriti raznolikost nužnu za osiguravanje pristupačnosti svim kategorijama korisnika.Bankomati koji će biti instalirani nakon 28. lipnja 2025. godine biti će usklađeni sa propisanim zahtjevima pristupačnosti, uključujući tehnička i funkcionalna obilježja predviđena za osiguranje pristupa osobama s invaliditetom kao što su: priključak za slušalice, govorni izbornik, Brailleovo pismo i dr.
Kartično poslovanje
Nova generacija platnih kartica s obilježjima pristupačnosti sadržavati će na sebi taktilna i/li vizualna obilježja koja omogućuju njihovo razlikovanje i lakše korištenje, u skladu s tehničkim mogućnostima te standardima kartičnih shema. Banka će postepeno prijeći na izdavanje kartica s pristupačnim obilježjima svim korisnicima, nakon što se iskoriste zalihe postojećih kartica.Poslovnice
Sve poslovnice BKS Bank inicijalno su dizajnirane i uređene prema konceptu bez barijera. Taj pristup uključuje: rampe za osobe s invaliditetom za pristup ulazu, električna vrata koja omogućuju nesmetan ulaz (tkz. interlock vrata), širinu koja omogućuje kretanje osobama s pomagalima za pokretljivost i orijentaciju, pripremu za induktivne zvučne sustave u sobama za sastanke, naljepnice na staklenim površinama za bolju vidljivost i drugo.U tijeku je opremanje poslovnica dodatnom opremom kao što su primjerice naljepnice s oznakama pristupačnosti, prilagodba postojećih komunikacijskih pomagala odnosno nabava novih, kao i pripreme za postavljanje taktilnih crta vođenja namijenjenih usmjeravanju kretanja.
Dokumenti za klijente
Dokumentacija koja se uručuje ili šalje klijentima čitljiva je, u tiskanom obliku i/ili u obliku pdf datoteke, s odgovarajućom veličinom fonta. Banka nastoji osigurati maksimalnu razumljivost teksta dokumentacije, uz poštivanje svih pozitivnih propisa i regulatornih zahtjeva.Informacije sa općim opisima usluga u pristupačnom obliku dostupni su klijentima digitalno na internetskoj stranici banke www.bks.hr ili u tiskanoj formi u poslovnicama.
Banka se obvezuje provesti i sve preostale prilagodbe propisane Zakonom u odgovarajućim rokovima, postupajući uvijek u dobroj vjeri i interesu svojih klijenta te kontinuirano radeći na unaprjeđenju svih usluga koje pruža.
Povratne informacije i kontakt
Ukoliko uočite bilo kakve prepreke ili imate poteškoća s korištenjem naše web stranice ili usluga, molimo Vas da nas obavijestite. Vaše povratne informacije shvaćamo ozbiljno i nastojimo brzo pronaći rješenja.Kontakt za pristupačnost:
BKS Bank AG,
Glavna podružnica Hrvatska
Mljekarski trg 3, 51000 Rijeka
E-pošta: info@bks.hr
Telefon: +385 51 353 555
-
Informacije o kreditnim karticama prema Zakonu o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.pdf (PDF - 106.5KB)
-
Informacije o debitnim karticama prema Zakonu o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.pdf (PDF - 109.1KB)
-
Informacija o uslugama štednih uloga (depozita) građana prema Zakonu o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.pdf (PDF - 157.6KB)
-
Informacija o transakcijskim računima i platnom prometu prema Zakonu o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.pdf (PDF - 124.8KB)
-
Informacija o kreditima prema Zakonu o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga.pdf (PDF - 121.3KB)